Historie automobilky Maybach

Maybach je dnes už zaniklá automobilka, která vyráběla luxusní auta. Vznikla v roce 1909 díky Wilhelmu Maybachovi a hraběti Ferdinandu von Zepelinovi. Oni dva vdechli život automobilce ve městě Bissingen/Enz.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                                                      Maybach SW 42

Po třech letech firma přesídlila k Bodamskému jezeru do města Friedrichschafenu. Řízení se tehdy ujal Karl Maybach, což byl syn zakladatele. Od roku 1949 se k mladému Maybachovi přidali ještě Jean Raebel a Carl Böttner. Ze začátku se vůbec nevěnovali výrobě aut, ale dieselovým a benzínovým motorům pro vzducholodě Zeppelin. Bohužel je zasáhla první světová válka. Tehdy dávali motory mimo jiné do FL-člunů, které přenášeli bomby a byli dálkově řízené.

Přejmenování

To přišlo už v roce 1918. Tehdy začali používat název Maybach-Motorenbau GmbH. Pokud chtěli pokračovat, museli začít vyrábět auta. Ona totiž už platila tzv. Versaillská smlouva, která zakazovala výrobu vzducholodí a letadel. Tím pádem musel přesedlat jinam, pokud nechtěl ukončit činnost. Do aut vyvinul vysoce výkonný zážehový motor. V roce 1919 ho namontovali do zkušebního auta W1. První prodejní typ W3 byl představen o dva roky později na autosalonu v Berlíně. V roce 1930 uvedli na trh největší německou limuzínu Zeppelin. Tu poháněl dvanáctiválcový motor. Tenkrát patřila auta Maybach k nejluxusnějším v Evropě. Pak však přišel zlom v podobě druhé světové války.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                                             Maybach Excelero

Tehdy ukončili výrobu aut a už posléze žádné nevyrobili. Daimler se ještě pokusil automobilku oživit v podobě luxusních limuzín, ale ani to nikam nevedlo. Definitivní ukončení přišlo v roce 2013. Od roku 2009, konkrétně 31. března, je otevřeno Muzeum historických vozidel Maybach ve městě Neumarktu v Horním Falci. Zakladatel muzea Helmut Hofman hromadil zdejší exponáty 20 let.