Kawasaki je japonský výrobce motorek, jenž původně vyráběl stroje pod označením Meguro. Tehdy byly ve výrobě i letadla. O něco později už se změnili na Kawasaki Motor Sales a v podstatě se spojila výroba letadel a auto moto.

Během roku 1962 inženýři začali vyvíjet čtyřtaktní motor pro malá auta. Posléze se někteří z inženýrů přesunuli do továrny Meguro a tam chtěli pracovat na modelech motocyklů Meguro K1 a SG, jenž měli jeden válec objemu 250 cm3. V roce 1963 se Kawasaki a Meguro spojili už doopravdy a změnili si jméno na Kawasaki Motorcycle Co, Ltd. Motorky měli svým způsobem specifické značení.
Motocykly a testování v Americe
Mezi roky 1962 až 1967 měli motorky určitý znak – vlajka uvnitř křídla. Jinak práce pokračovala na typu Meguro K1 a kopii BSA A7 500 cc, což bylo jeho vertikální dvojče. K tomu se musí ještě přičíst Kawasaki W1. K2 byl vyvezen do USA na testování – důvod byl na místě – reakce na americký trh, který se rozšiřoval v závislosti na čtyřtaktních motorech. Ovšem na začátku musel čelit odmítnutí. Uprostřed šedesátých let se společnosti konečně podařilo vyvážet motocykly. Sice jen menší počet, ale podařilo se. Dokonce přišlo k tzv. prodejnímu závodění.

Kawasaki měl typ motorky H1 Mach III z roku 1968 a tento model soutěžil v prodejnosti s dalšími firmami – Suzuki, Yamaha a Honda. Divize byla umístěna v jediném kancelářském komplexu v Grand Rapids, jenž sídlí v Michiganu. Zde konsoliduje významné výzkumné a vývojové projekty, jenž se zabývají motory.