Historie automobilky Kaipan

Kaipan zní sice tak trochu japonsky, nicméně se jedná o českou automobilku specializující se na sportovní roadstery. Firma byla založena už v roce 1991 v Praze.

Jejich hlavním cílem bylo nabídnout zákazníkům ryze český roadster, jenž by byl podobný Lotusu Seven. Původní záměr byl však dovážet vozy ze zahraničí. Ten se však změnil na výrobu vlastních kusů. Vůbec první prototyp byl postaven už v roce 1992, čili hned rok po založení. Nicméně dalších pět let trval vývoj modelu Kaipan 47. Ten byl schválen pro sériovou výrobu a pro provoz na pozemních komunikacích. Do dnešního dne byly těchto typů vyrobeny desítky.

Další Kaipany na cestě

Mezi roky 2001 až 2002 se vyvíjel typ 57 s motorem Audi 1.8 Turbo 20v. Tento automobil nahradil původní číslo 47. Po dalších letech konkrétně v roce 2006 přišel další, jenž měl číslovku 14 a motor, který byl do něho použitý vzali ze Škody. Na začátku roku 2007 začali Kaipan 14 dodávat. Stavebnice bez dílů z favoritu přišla na 235 000 Kč. Docela dobře se uchytil i v dalších zemích – Německo, Holandsko, Srbsko, Černá Hora. Samozřejmě se nesmí zapomenout ani na sousední Slovensko – i tam se začal prodávat. V dalším roce nastoupil Kaipan 15, jenž měl také motor ze Škody, ovšem novější.

Zdroj foto: cs.wikipedia.org Kaipan 14

Prosinec 2011 a Kaipan 16 s faceliftem a silnějším motorem. Jeho cena byla 499 000 Kč. Kvůli přísnějším emisím nahradil patnáctku. Kaipan 14 bude pro změnu upraven procesem přestavby. Vloni představil typ 57a. Jeho hlavní inovací je plnění emisních norem Euro 6.