Historie motorek Italjet

A znovu Itálie a jejich výroba – Italjet Moto Srl či jen Italjet. Byla založena ve městě San Lazzaro v roce 1959. Obvykle se jména dávají podle zakladatele, ale v tomhle případě to neplatí – Leopoldo Tartarini.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                        Italjet Dragster

Italjet vyrábí kromě lehkých motorek ještě další věci – skútry a čtyřkolky. V devadesátých letech, konkrétně v roce 1998 přišel na svět jejich Dagster. Tohoto roku byl také ukázán na výstavě The Art of the Motorcycle v Guggenheimově muzeu moderního umění, jenž sídlí v New Yorku. O rok později zahájili výrobu motorky Grifon. Kvůli tomu však museli zajistit zcela novou továrnu v Rosetu.

Bankrot

Přestože byl Italjet celkem úspěšný, nevyhnul se bankrotu. Stalo se to v roce 2002, ovšem o tři roky později se podařilo synu zakladatele Massimu Tartariniovi převzít firmu nazpět. Pod jeho vedením začali vyrábět lehké cestovní motorky, jenž byly založeny na principu japonské motorky Hyosung 650. Iltajet se svými stroji závodil, a to v MotoGP. Jejich kariéra v těchto závodech nebyla však moc dlouhá – od roku 2000 do 2002. Když se podíváme trochu více na už zmíněnou motorku Dragster, tak ta fungovala od roku 1998 až do roku 2003. Je to vlastně jediný sériově vyráběný skútr s přední nápravou prostorovým rámem.

Zdroj foto: en.wikipedai.org                Itajet Formula 50

Na tuto kombinaci získali Leopoldo a Alessandro Tartariniové patent v roce 1997. Na tento model byla navíc použitá inovativní technologie plus neobvyklý design. Italjet k této motorce řekl jen jediné. Tento skútr není nic pro pragmatiky, ale je to dobrá volba pro exhibicionisty. Motorka byla často kritizována za to, že je hlučná.