Historie motorek Gilera

Je zajímavé, že na rozdíl od automobilek výrobci motocyklů příliš nekrachují, a to je i případ toho dalšího z Itálie – Gilera, založený v roce 1909 a nazvaný podle zakladatele – Giuseppe Gilera.

 

Zdroj foto: en.wikipedia.org                                   Gilera 150 Sport

Získala v roce 1935 práva na čtyřválcový motor Rondine. V té době to byl nejsilnější motor na světě s výkonem 45 kW, což je 60 koní. První model s tímto motorem přišel v roce 1939 – Gilera 500 Rondine. Jeho nejvyšší rychlost byla 230 km/h. V podstatě byl tento motocykl jako základ pro tvoření závodních typů na dalších skoro čtyřicet let. Od půlky třicátých let přišel pro firmu rozsah.

Vyvinula čtyřtakty

To byl ten rozsah, který u Gilery začal. Motory se v té době pohybovaly od 100 do 500 cm3. Jejich nejznámějším modelem v tomto rozmezí se stal Saturno z roku 1939. Ten navrhl Giuseppe Salmaggi a při navrhování se inspiroval předválečným typem Gilera VTEGS 500 cc  neboli Otto Bulloni, a to i přesto, že měl zcela odlišnou konstrukci. Přestože se společnosti vcelku dařilo, tak ani jim se nevyhnul odkup. V roce 1969 se tak stali součástí italské skupiny Piaggio. I Gilera se pohybovala v závodech. Například vyhrál silniční mistrovství světa šest let z osmi.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                              Gilera Saturno 500

Na jejich motorce utrpěl po pádu vážná zranění Derek Minter v roce 1963 a musel být nahrazen Philem Readem. Minter měl posléze další havárii v roce 1966. Slavná továrna Arcore, kde se vyráběly motorky Gilera byla bohužel uzavřena v roce 1993. V současné době skupina Piaggio vyrábí v Pontederu.

 

 

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?