Historie automobilky Eagle

Výroba prvních modelů vozů Eagle začíná v roce 1979. Na koně má několik povedených modelů, odvozených od světových značek.

První vozy Eagle vyrábí firma AMC

American Motors vyrábí od roku 1979 první vozy Eagle. V roce 1987 přebírá automobilku AMC, koncern Chrysler a rok nato se zakládá samostatná značka Eagle, jako jednu ze svých divizí. Značka zanedlouho přebírá výrobu modelů Renault Medallion a Premier z amerického kontinentu. Další vozy automobilky vznikají odvozením známých modelů značky Mitsubishi a Chrysler. V roce 1998 je výroba vozů ukončena.

Eagle Summit ESi

Čtyř až pětimístný sedan se čtyřmi dveřmi má motor umístěný vepředu a pohání přední nápravu pomocí pětistupňové převodovky. Motor, řadový čtyřválec značky Mitsubischi s rozvorem OHC o objemu 1 834 cm³ má vstřikování a výkon 85 kW a 116 koní při 6 000 otáčkách za minutu a točivým momentem 158 N.m při 4 500 otáčkách za minutu. Celková hmotnost vozu je velmi nízká, pouhých 996 kilogramů. Maximálka je stanovena na hranici 185 km/h.

Model byl odvozen od vozu Mitsubischi Cold/Lancer. Vyráběl se v rozmezí let 1992-1996. K dispozici byl také se slabším motorem, čtyřválcem 1 468 cm³ se 68 kW a 92 koňmi při 6 000 otáčkách za minutu a 126 N.m. při 3 000 otáčkách za minutu.

Eagle Premier LX

Za zmínku stojí také Premier LX, poháněný řadovým čtyřválcem AM s rozvorem OHA a objemem 2 466 ccm, pohánějící přední nápravu pomocí čtyřstupňové automatické převodovky. Výkon motoru činí 82 kW a 112 koní při 4 750 otáčkách za minutu při točivém momentu 192 N.m. při 2 500 otáčkách za minutu. Celková hmotnost vozu je 1 298 kilogramů a maximální dosažitelná rychlost je 160 km/h.

Model Premier LX byl vyvinutý na základě spolupráce společnosti AMC a Renault a odvozen byl od úspěšného pětidvéřového Renaultu 25. Jen měl prodlouženou karoserii typu Sedan. Design nového modelu Premier LX navrhuje tehdy firma Ital Design. V roce 1987 se prodává jako Renault Premier a v roce 1988 už jako Eagle. Mohl být také k mání s motorem V6 3,0 litru se 112 kW.

Eagle Vision ESi

Model umožňující přepravu pěti až šesti osob v karosářské verzi čtyřdveřového sedanu, má pod kapotou ukrytý vidlicový šestiválec Chrysler V6 s rozvorem OHV o objemu 3 301 ccm. Celkový výkon má 114 kW a 155 koní při 4 800 otáčkách za minutu a točivým momentem 240 N.m při 2 800 otáčkách za minutu. Přední kola pohání motor pomocí čtyřstupňové automatické převodovce. Celková hmotnost modelu Vision činí 1 492 kg a maximálka dosahuje hranice 190 km/h.

Model Vision se vyráběl v roce 1993 až 1997 s motory V6 OHV 3,3 Vision ESi a V6 OHC 3,5 Vision TSi.

Eagle Talon TSi Turbo 4WD

Eagle Talon TSi je navrženo ve třídveřové karosářské verzi kupé. Motor ukrytý pod přední kapotou, byl řadový čtyřválec Mitsubishi s rozvorem DOHC o objemu 1 997 ccm, přeplňovaný turbodmychadlem. Agregát nabízel výkon 146 kW a 198 koní při 6 000 otáčkách za minutu a točivý moment 275 N.m. při 3 000 otáčkách za minutu. Maximální rychlost se zastavuje na hranici 220 km/h a zrychlení z nuly na sto slibuje za 6,5 sekundy.

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítej zpět!

Přihlaste se ke svému účtu níže

Načtení hesla

Chcete-li obnovit heslo, zadejte své uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?