Historie výrobce motocyklů Ducati

Historie výrobce motocyklů Ducati | Psal se rok 1926, kdy byla založena společnost Ducati. Nejdříve se specializovala na trochu jiné odvětví, pak ale přesedlala na výrobu motocyklů. Svou bohatou historii píše do dnešních dní.

Založení společnosti Ducati

Psal se rok 1926, kdy boloňská rodina Ducati s dalšími investory zakládá firmu Societá Radio Brevetti Ducati. Nejdříve se specializuje na výrobu součástek pro radiokomunikaci, a to založených na patentech Adriana Cavalieriho Ducatiho.

V roce 1935 se společnost pod vedením bratrů Ducatiů pouští do nového projektu. Chystají ve vystavit novou moderní továrnu. 1. června byl položen základní kámen. Společnost i nadále v této továrně vyrábí radiové součásti a nově se zabývá také výrobou foťáků a kalkulačkami. Už ke konci třicátých let firma zaměstnává pět tisíc zaměstnanců a stává se největší továrnou v Boloni.

Druhá světová válka mění tvář Ducati

Po druhé světové válce se i největší továrna v Boloni potýká s velkými ztrátami. Musí svou zdevastovanou továrnu bombardováním přestavět a opět měnit svou výrobu. Ta se totiž během druhé světové války specializovala na výrobu vojenských součástek. Bratři Ducatiové se během války zaměřili na studium a plán, jak svou továrnu po válce opět dovést k prosperitě.

Bratrům Ducatiovým bylo jasné, že po válce budou chtít zákazníci levné a přitom spolehlivé dopravní prostředky, které jsou oni schopní zkonstruovat. Už v roce 1946 přichází a scénu Cucciolo. Jednalo se o levné kolo s pomocným čtyřtaktním motorem. To se v mnohatisícových sériích vyrábělo do roku 1957.

V roce 1950 už společnost Ducati představuje plnohodnotný motocykl. Šlo o čtyřtaktní jednoválcovou OHV 65 s názvem 60 Sport. Její výkon tehdy činil 2,5 koní při 5 500 otáčkách za minutu. V roce 1954 přichází do firmy inženýr Fabio Tagioni a sestavuje stroj Desmodromic 125.

První úspěchy na Moto GP

V roce 1958 se s motocyklem staví na závodní dráhu MotoGP, kde se později raduje ze svého historicky prvního vítězství v MotoGP ve třídě 125 ccm. Následující dva roky se společnost specializuje na výrobu dalšího stroje a v roce 1959 přichází s modelem Cruiser 175 cc. Šlo o skútr s elektrickým startérem a automatickou převodovkou.

Rok 1971 se Ducati pro změnu raduje z prvního vítězství v královské třídě Moto GP. Pak přichází na řadu další důležitá ocenění. V roce 1973 model Ducati Desmo 860 V – Twin vítězí ve čtyřiadvacetihodinovém závodu Barcelon a v roce 1987 přichází úspěch v závodě v Daytoně.

Psal se rok 1994 když Ducati pouští na závodní trať model 916 a hned získává titul Superbike. Motocykl tehdy řídil jezdce Carl Forarty. V roce 2001 přichází do společnosti jezdec Troy Bayliss a účastní se závodu s modelem 996 Testastretta závodu World Superbike. O rok později konečně vstupuje na závody MotoGP.

Od roku 2003 se Ducati pyšní výbornými výsledky. Získává tituly díky jezdci Capirossi a Baylissovi, kteří vyhrávají jeden závod za druhým, na motorce Desmosedici. Další úspěšný rok byl 2006, kdy se podařilo Capirossimu vyhrát tři šampionáty MotoGP, osmkrát navíc skončil na stupních vítězů.

V roce 2007 přichází titul světa MotoGP a do Ducati se přidává další super jezdec, Casey Stoner. O rok později Ducati získává druhé místo poháru konstruktérů. V roce 2009 přichází do společnosti jezdec Nicky Hayden. Nejdůležitější je pro společnost chvíle, kdy se podepisuje oficiální smlouva s miláčkem diváků MotoGp, Valentinem Rossi.

Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz