Historie automobilky Daihatsu

Japonská automobilka Daihatsu má své kořeny zakotveny až do roku 1951, kdy vznikla jako společnost. Od té doby se specializuje na výrobu malých aut a off-roadů.

Společnost Daihatsu se založila roku 1951. Stala se přímým následovníkem společnosti Hatsudoki. Od šedesátých let ji známe i v Evropě. V roce 2013 však ohlásila odchod kvůli nevýhodným podmínkám vozů pro export. Daihatsu také ohlásila odchod z australského trhu a to už v roce 2006 nebo z Chile o rok dříve. Automobilka se v současnosti zaměřuje výhradně na asijský trh.

Nejznámější model Daihatsu je bezesporu super mini Charade, K-auta Mira, Move a Sirion/Boon. Mezi sportovně užitkové vozy můžeme řadit Rocky. Automobilka už v roce 1970 představila hybridní vůz a o tři roky později první elektrické kolo a prototyp evropského vozu.

Daihatsu Charade

První model Daihatsu Charade byl označován jako G10. Ze sériové výroby sjel první model už v roce 1983. K dispozici byl v karosářské verzi jako třídveřový i pětidvéřový hatchback. Síla motoru o výkonu 37 kW byla díky objemu 993 cm3.

Druhá generace Daihatsu Charade nesla označení G11. Model se vyráběl v letech 1983 až 1987, v roce 1985 prošel mezigenerační proměnou. Stále byl k dispozici jak třídveřový, tak pětidvéřový hatchback. Zákazník si mohl vybrat ze tříválcového motoru i dieselového a turbodieselového motoru. Sportovní verze Charade měla pod kapotou motor o výkonu 50 kW.

Třetí generace Charade měla označení G 100 a G102. Vyráběla se od roku 1987 do roku 1994. Zákazníci měli k dispozici více motorizací a vyráběl se i jako čtyřdveřový sedan. Sportovní verze byla označována GT. V roce 1991 prošel vůl omlazovací kúrou, která obohatila nabídku také o model s pohonem všech kol.

Čtvrtá generace byla pojmenována G200a G203, vyrábějící se do roku 2000, opět jako hatchback i jako sedan. Tento rok nahradil model vůz Sirion.

Daihatsu Rocky

První generace Daihatsu Rocky se prodávala se zážehovým motorem s objemu 2,0 litru. Příbuzným modelem mu byl Toyota Blizzard a od Toyoty později přibyly vznětové motory. Rocky disponoval připojitelným pohonem na všechna kola, redukční převodovku a karoserii posazenou na žebřinovém rámu.

V roce 1993 přišla na trh druhá generace. Modernizace přinesla úpravu podvozku, vůz tak dostal lepší jízdní vlastnosti na zpevněném terénu. Rocky II měl nezávisle zavěšená přední kola. Prodával se v karoserii dvoudveřového hardtopu, třídveřového kombi a dvoudveřového pick-upu. V roce 1996 přišel na trh Rocky Longbody s prodlouženým rozvorem.