Historie automobilky Daewoo

Koncern Daewoo má počátky své historie uloženy až do roku 1967, kdy byla firma založena. Výroba prvních vozů byla zahájena v roce 1978, převzetím firmy Shinjin Motor.

Korejské automobily si podmanily svět

Korejské automobilky hlásí vysoké prodeje nejen na tuzemském trhu, nýbrž i na tom evropském. Nepochybně za to může také automobilka Daewoo, která se stala součástí General Motors, slavící úspěchy s vozy Chevrolet.

Daewoo si podmanil celou řadu zákazníků díky na svou dobu velmi atraktivnímu designu a velmi bohatou výbavou, oproti silným evropským značkám, které nabízely své vozy za mnohem vyšší pořizovací náklady se zlomkem výbavy toho, co nabízely korejské vozy.

Automobilový průmysl v Jižní Koreji má poměrně mladou historii. V roce 1937 vznikla společnost National Motor pro distribuci vozidel. Válečné období a rozdělení Koreje na dvě části společnosti neprospělo. V padesátých letech však vznikl první model, sestavený na základě podvozku Jeep Willys. Následují sedany Nissan Bluebird P310, následovaly Opel Record a Isuzu Gemini i jednoduché pick-upy. V roce 1982 se stala skupina Daewoo výlučním vlastníkem značky.

Od této doby všechny vyráběné vozy nesou název Daewoo, které záhy začaly zužovat nepokoje nejen pro stávky a nepokoje dělnictva, ale také úpadek jihokorejské ekonomiky. Automobilka se v té době obrátila na Giorgetta Giugiara, pod jehož vedením vznikly již pro nás známé modely Nubira, Leganza, Tacuma, Magnus a veleúspěšný minivůz Matiz.

Automobilka Daewoo prodává miliontý vůz

Další ránou byl pro automobilku rok 1999. Tehdy přišel zájem ze strany General Motors, který ji nakonec získal. GM převzal také tři korejské závody a dva z dvanácti mimokorejských závodů a také divizi těžkých užitkových vozů. Tehdy se do čela společnosti dostává Nick Reilly, nový prezident CEO, který firmu úspěšně realizoval. V roce 2002 vzniká nová společnost GM DAT v Soulu. General Motors přebírá 66,7% akcií a v té době se prodává miliontý vůz Matiz pro rakouského zákazníka.

Expanze výrobních závodů a investice do vývoje

GM Daewoo posléze postihují další úskalí, které vedou opět k vlastnickým změnám. Nyní vlastní čtyři výrobní závody v Korei Bupyeong, Gunsan a Changwon; od 2004 převzal Boryeong, vietnamskou továrnu VIDAMCO v Hanoji a GM Daewoo Cheong-Na Proving Ground, zkušební polygon se 36 různými dráhami, laboratořemi a aerodynamickým tunelem.

V roce 2007 Michael A. Grimaldi, nový prezident/CEO společnosti GM DAT uvedl na Seoul Motor Schow na autosalonu v soulu dvě pozoruhodné novinky. L4X  Concept, dvoumístný roadster G2X. Na autosalonu v New Yorku se představila trojice automobilů Groove, Beat a Trax. Nejvíce ohlasů si domů odnesl automobil Beat, známý pod názvem Chevrolet Spark.