Menu

AUTO články

Čerpejte každý den pravidelnou dávku informací na našem internetovém motoristickém magazínu Motoristika ze světa aut. Přinášíme vám nejčerstvější zprávy z autosalonů, prozradíme vám nejnovější uniklé informace z dílen světových automobilek a prozradíme vám, kde si dát pozor třeba na radary nebo dopravní omezení.

Články – Auto je rubrika plná zajímavého čtení. Jsme nadšenci pro nové vozy, kterým se pravidelně díváme nejen na krásný design, ale také se rozhodně nebojíme říct, jak jsou jednotlivé vozy pohodlné z pohledu řidiče a spolucestujícího. Navíc se každému autu díváme pod kapotu a zjišťujeme, jakou zábavu nám nabídne.

Informace o autech nejsou však jen sledování designu a motorizace. Na Motoristice se dozvíte také nejčerstvější informace ze světa automobilek, jejich chystané novinky, podrobně sledujeme jednotlivé koncepty vozů a připravujeme tipy a rady pro motoristy.

Papírové dálniční známky končí, budou už jen elektronické

Každý řidič ví, co je to dálniční známka. Znají ji jako klasickou papírovou, to však už brzy skončí. Doba je čím dál modernější a neušly tomu ani právě dálniční známky. Ty budou už jen elektronické. Nejenom samotné známky, ale i ostatní úkony už budou elektronickou formou. To znamená poplatky, i kontrola. Letos je sice ještě klid, ovšem za dva roky, tedy od roku 2021 už to tak nejspíš bude. Pokud projde návrh mezi poslanci, papírovým kupónům definitivně skončí služba. Poplatek bude možné uhradit formou internetu nebo mobilní aplikací. Platby, které se budou vázat na registrační značku vozidla, zaznamená informační systém Státního fondu dopravní infrastruktury.

Obytné vozy v crash testu dopadly nejhůř jak mohly

Začala doba výletů a cestování. Na tom by nebylo nic až tak divného. Na silnicích se začnou objevovat i karavany. Také vcelku běžná záležitost. Napadlo však někdy jejich osádku, jestli jsou právě ty jejich karavany bezpečným dopravním prostředkem? Ve Švédsku se rozhodli je otestovat. Švédská agentura pro dopravu Trafikverket se rozhodla otestovat obytné vozy v klasickém přesazeném čelním crashtestu. Těžko říci, co očekávali. Výsledky jsou totiž alarmující. Dokonce by se dalo říct, že odstrašují od používání karavanů. Například se zjistilo, že meziročně se zvýšil počet úmrtí. A to na dvojnásobek. Co se týká karavanů, které prošly testy, tak to jsou pouze dva typy. 

Cyklista vjel na červenou do křižovatky a takhle to dopadlo

Cyklisté působí vůči řidičům osobních aut jako červený hadr na býka. Podle nich nejen, že dělají hodně přestupků, ale také překáží v provozu. Jen tak na okraj. Řidiči osobních aut by si měli také zamést před vlastním prahem. Oni mnohokrát udělají daleko horší přestupky, dokonce trestné činy během řízení. To, co se stalo v dubnu nedaleko hlavního města Ruska Moskvy je však důkazem, že cyklisté nerespektují světelnou signalizaci neboli semafor. První semafor vznikl už v roce 1868. Byl to jeden z největších vynálezů, co se týká dopravy na světě. Bez semaforu si dnes nikdo jízdu autem, ale v některých případech i pěší chůzi nedovede představit.

Řidič kamionu se stal hrdinou. Zachránil ostatní řidiče před autem jedoucím na dálnici v...

O řidičích kamionů se nemluví zrovna lichotivě. Všichni vědí, že nedodržují dopravní předpisy, kromě jiného. Ovšem jak je vidět, nedají se tato tvrzení vztahovat na všechny. Jeden takový řidič kamionu, Václav Čížek, naopak prokázal velkou duchapřítomnost a jeho reakce zachránila životy několika lidem. V březnu, konkrétně pátého, jel po dálnici. Za ním další auta. Ovšem u Prostějova proti němu a ostatním autům vyjelo vozidlo v protisměru. Svým tahačem následně zablokoval dva pruhy, čímž zamezil možné nehodě. Pozor - aniž by ohrozil auta v jeho směru. Policie dostala oznámení o tomto hazardérovi, jenž jel v protisměru od mnoha řidičů. Na místo hned vyjeli.

Na Filipínách se řadící páka ovládá i nohou

Filipíny jsou brány jako ostrov, kde je co vidět. Hlavně tedy nádherná příroda. Našinci však berou zdejší lid za malinko zaostalí. Ovšem to není až tak úplná pravda. Ano, najdou se i zde negramotní lidé, nicméně tu jezdí auta i hromadná doprava. I když tedy trochu jiné v uvozovkách MHD, než na jaké jsme zvyklí. Řidič jednoho takového prostředku převážející skupinu cestujících používá řekněme nezvyklé řazení manuální převodovky. Muž řídil speciální prodloužený vůz z původních Jeepů, zvaný Jeepney. Ty se rozprodávaly po válce místním lidem. No ale zpět k události. Řidiči ví, že pedály se řadí nohami a řadící páka zase rukou.

Obce přidělávají vrásky řidičům. Dočasné dopravní omezení mění na trvalé

Obce často dělají dopravní opatření s přídomkem dočasná. Avšak stane se, že dočasná znamená ve skutečnosti trvalá. To pije krev řidičům. Navíc je poměrně standardní, že se nikdo nezajímá o to, jestli je takové opatření přínosem či nikoliv. Jako příklad můžeme uvést Korunovační ulici v Praze. Ze dvou pruhů se před nějakou dobou zúžila do jednoho. Nejdřív to bylo kvůli dělníkům, jenž tam něco opravovali. Respektive měli opravovat, ale oni nikde. Potom se ukázalo, že se jedná o zkoušku. Městská policie totiž testovala nápad, jak více ochránit chodce. Jeden z obyvatelů však upozornil na to, že tam se nemá co zkoušet, jelikož radnice nemá žádná nasbíraná data.

Newyorčani vesele udávají a ještě jim za to město platí

Dopravní přestupky jsou nešvar všude na světě. Jedno z největších měst New York má však už dlouhá léta vyhlášenou válu proti užitkovým vozům. Ne tedy proti autům samotným, ale proti jejich řidičům. Ti nechávají auto nastartované na volnoběh a jen tak si někam odběhnou. Pokud je nákladní auto, autobus nebo dodávka odstavená s běžícím motorem více než tři minuty, může řidič dostat tučnou pokutu. Platí to i u školy, tam však pouze jednu minutu. Město však šlo ještě dál. Povzbuzuje tzv. domácí, aby řidiče takových aut lidově řečeno udávali. Když lidé bydlící v New Yorku nahlásí přestupek, dostanou za to zaplaceno.

Která z letních penumatik bude nejlepší

Letní pneumatiky 205/55 R16 patří k nejrozšířenějším u nás. Autoklub ČR se pustil do testování sedmi druhů letních pneumatik, mezi nimi i výše zmíněných. Možná se někdo zamýšlí nad tím, proč je zrovna tento rozměr pneumatik tak oblíbený. Tak za prvé se dají pořídit v cenových relacích dostupných pro většinu lidí. Dále zajistí dobrý jízdní komfort a bývají v základní nabídce automobilek. Autoklub ČR si stanovil devět disciplín, na kterých testoval letní pneumatiky. Všechny druhy pneumatik prošly důkladnými testy. Například se jezdci zaměřili na brzdnou techniku, jak jsou na tom u aquaplaningu v podélném i příčném směru nebo ovladatelnost, hlučnost a valivý odpor.

Pořízení vozu? Poradíme vám, jak na to

V dnešní době už si většina lidí jen těžko dokáže představit život bez vozidla. Je to vlastně zcela logické. Pokud bychom měli být odkázáni pouze...

Ministerstvo vnitra chce zatnout tipec kamionům

Tak možná dojde i na kamiony. To si asi musí říci řidiči s jistou dávkou zadostiučinění. Ministerstvo vnitra přišlo dnes s možností zakázat jízdu kamionům od sobotní půlnoci. To už platí na Slovensku, v Německu a Rakousku - tak proč ne u nás, že? Kromě sobotní půlnoci by to zasáhlo i neděli, a to od deseti hodin večer. Čeká se od toho jedna věc. Měla by se uvolnit odstavná místa pro nákladní auta. V Česku jich totiž chybí až 1500. Momentálně kamiony nesmí jezdit jen v neděli od jedné hodiny odpolední do deseti večer. Za porušení tohoto zákazu mohou řidiči dostat až 5000 Kč pokuty.

Další články

Close