Historie motorek Cagiva

Cagiva je další výrobce motorek z Itálie, přičemž byl založen už v roce 1950, avšak jako výrobce malých kovových komponentů.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                                                             Cagiva elefant 650

Jako výrobci motorek vstoupili do tohoto světa až v roce 1978. To tehdy dali do prodeje dva motocykly, jenž byly závodní a jeli na nich dva italští závodní jezdci – Gianfranco Bonero a Marco Lucchinelli. Ve stejném roce továrnu koupil věhlasný výrobce motorek Harley-Davidson. V dalších roce jejich produkce stoupla až na 40 tisíc kusů vyrobených motorek. Jednalo se osm modelů, jenž byly poháněny dvoutaktními motory. Harley-Davidson nastolil novější formu výroby vzhledem k tomu, v jaké době se nacházeli.

Zlepšení a rozšíření

Tak to udělal Harley-Davidson se zakoupenou továrnou Cagiva. Motorky sice nechal jako původní modely, ale off-roadová divize se zlepšila a rozšířila. To mělo za následek jednu pro ně důležitý aspekt. Jejich motocykly začaly vyhrávat závody WMX neboli také motokrosové závody. V roce 1983 Cagiva udělala nákup v podobě čtyřtaktních motorů Ducati, čímž se zařadili na trh s velkými objemy. O dva roky později koupili celou Ducati, avšak značku jim nechali, aby se dala lépe rozpoznat mimo Itálii. Kupovala další firmy – Moto Morini či Husquarna. Začátek osmdesátých let pro něj byl hlavně USA. Otevřeli pobočku v severoamerické části.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                             Cagiva Mito SP525

Cagiva koupila také britské BMC, kteří měli spojitost s autem Mini Moke. Tato auta se vyráběla v Portugalsku s použitým motorů z BMC. Cagiva měla úmysl převést továrnu do Boloni v roce 1995, podařilo se jim to sice o dva roky dříve, avšak výroba Mini Moke od Cagivy nebyla nikdy rozjetá.