Někdo si možná myslí, kdo není až tak zběhlý ve firmách zabývajících se auty, že BMW vyrábí jen vozy, avšak to není pravda. Oni jsou i výrobci motocyklů.
Tato historie se datuje do roku 1921, kdy začali vyrábět motory do jiných společností. Hlavním inženýrem se v tomto roce stal Max Friz, což byla trefa do černého pro BMW. Pak začali vyrábět motocykly, avšak do výnosného byznysu se přichomýtla znovu válka. Wermacht potřeboval během druhé světové války mnoho vozidel a BMW bylo požádáno nebo lépe řečeno mu bylo rozkázáno, aby pro ně stavěli motocykly. Na konci druhé světové války byla továrna BMW v troskách po spojeneckém bombardování.
Zákaz pro BMW
V roce 1941 byla většina inženýrů po válce odvezena do USA nebo do tehdejšího Sovětského svazu, kde pokračovali v práci na proudových motorech, jak bylo děláno během válečného stavu. Tím, že Německo muselo kapitulovat, tak BMW bylo zakázáno vyrábět motorky. Ovšem v roce 1947 pro změnu dostali povolení k obnovení výroby. Nebylo to tak snadné. Muselo začít od nuly, protože nemělo žádné nákresy, témata, prostě nic. Pak se to naštěstí pro BMW rozjelo, ovšem ne nadlouho. Jak šla padesátá léta dále, tak začal klesat prodej motorek. Svým způsobem se posléze na ně usmálo štěstí a začali vyvážet do USA.
Jak se měnila doba, tak se musely změnit i motorky. Bylo to vidět po letech 2000 a výše. Tato společnost pravděpodobně nikdy nezkrachuje, jelikož má mnoho modelů a je prodáváno ve velkém množství zemí. Jejich asi největší prodejní trh je v USA.