Historie automobilky ARO | Automobilová značka ARO vám nic neříká? Jednalo se o rumunskou automobilku, která se zabývala výhradně výrobou offroadů. Sídlila ve městě Campulung a svou činnost ukončila v roce 2006. V této době se tak nachází v konkurzním řízení.
Vidiny globálního trhu
První terénní automobil sjel z výrobní linky v roce 1957. Byl nazván 57 IMS. Následován byl v roce 1959 modelem M 59. Automobilka se poté rozhodla rozšířit své působení na celé svět. V roce 1964 by proto sestrojen model M 461 určený právě pro vývoz. Celkově se prodalo 53 000 kusů v 55 zemích.
V roce 1972 představila ARO zcela novou řadu. Jednalo se o ARO 24 a nabízela se celkem v pěti provedeních. O 8 let později přišla vylepšená řada ARO 10. Další velké změny byly montování různých motorů. V osmdesátých letech tak byly k dispozici modely s dieselovými motory a motory na zemní plyn. Na konci devadesátých let začala značka s výrobou ARO Dragon.
Nepříjemný konec
Za dobu své existence prodala značka 380 000 vozů a 2/3 výrobků byly exportovány do celkem 110 zemí světa. To bohužel na udržení automobilky nestačilo. V roce 2003 byla proto značka prodána formě Cross Lander, která měla investovat 2 miliony USD. Místo těchto investic ale rozprodala většinu majetku značky ARO. Ředitel značky Cross Lander John Perez byl poté zažalován státem za falšování dokumentů. Následně propustil všechny své zaměstnance a svou firmu zavřel.
Proto vyhlásila automobilka ARO v roce 2006 bankrot a v dnešní době je v konkurzním řízení.