Představujeme vám novou sportovní verzi Hyundai Veloster

0
98
autor fotografie: auto.cz

Modernizovaná sportovní verze Hyundai Veloster nabízí přeplňovanou šestnáctistovku a dvoulitr. Jak se vám novinka líbí?

Nový vzhled i motor

Původní Hyundai Veloster vypadal oproti novince trochu kostrbatě. U faceliftu si designéři pohráli především s maskou chladiče, která díky šestiúhelníkovému tvaru vypadá svěže a dravě. Za zmínku stojí také maličké zadní okno, lemované protáhlými koncovými světly, vytaženými až do boků. Co nás opravdu baví, je atypicky řešená karoserie se dvěma dveřmi na jedné straně vozu, která na sebe strhla pozornost už při zveřejnění posledních teaserů před světovou premiérou.

autor fotografie: auto.cz

Moderní a přitom tradiční

Ačkoli je design hodně moderní, na jedné straně i praktický, a pro všechny snadno zapamatovatelný, jedno zůstalo stejné, a to typické znaky značky a zajímavá motorizace. Nabídka motorů je v současné chvíli k dispozici se třemi jednotkami, zážehovým dvoulitrem o síle 108 kW a 178 N.m, nad ním je pak verze Veloster Turbo s přeplňovanou šestnáctistovkou o síle 148 kW a točivým momentem 264 N. m. Tato verze se dá kombinovat jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak se sedmistupňovou, dvouspojkovou převodovkou.

autor fotografie: auto.cz

Vrcholem nabídky Velosteru je verze N. Druhá varianta sportovně laděných vozů Hyundaie, je postavená na platformě stejného agregátu, jako již odhalený hatchback i30 N s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 202 kW a točivým momentem 353 N.m, který z nuly na sto vyšplhá za 6,1 sekundy, kombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou.

Veloster N byl samozřejmě díky svému sportovnímu ladění i patřičně upraven pro optimální aerodynamiku, která tkví v upravené geometrii. Vůz si můžete pořídit také ve verzi elektronického samosvorného diferenciálu, samozřejmě za přípatek. Ten si pak hravě poradí s vysokou silou pod kapotou, která bude hravěji zvládat i ostřejší jízdu, která může být leckdy složitější s ohledem na náhon předních kol. Dokoupit se dají větší kotoučové brzdy, o kvalitní jízdu se postará obutí do Michelin Pilot SuperSport nebo Pirelli P-Zero a standardně adaptivní podvozek s různými módy nastavení.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

ZANECHAT ODPOVĚĎ