Historie automobilky Renault

Historie automobilky Renault | Krušné časy i úspěšné období si zažívá už 120 francouzská automobilka Renault, založená Louisem a Marcelem Renaulty. Známé i méně známé automobily vám představíme v následujícím článku.

Založení automobilky Renault už před více jak 120 lety

V roce 1898 vznikla společnost s názvem Renault, podle jejích zakladatelů, Marcela a Louise. Už v roce 1905 vznikla její pobočka v Británii a dva roky poté dokonce i v Německu. Automobilka zažívala od svého založení konstantní nárůst prodejů, které však, jako každou automobilku, utlumily obě světové války.

V roce 1945 došlo ke znárodnění automobilky. Paradoxně tento stav nepostihl konstrukci automobilů tak, jako tomu bylo u většiny konkurence. Po válce byl představen malý vůz, Renault 4CV, který dokonce vyhrál vítězství v Rallye Monte Carlo. Model Duphine, Renault 3 a 4 nebo Renault 16 odstartovaly opětovný nárůst prodejů všech vozů. V roce 1965 byla právě do modelu Renault 16 instalována dvouprostorová karoserie hatchback, která dodnes nese velkou oblibu mezi prodávanými karoseriemi. V roce 1969 přichází na řadu Renault 12, který se v sedmdesátých letech začal vyrábět v Rumunsku pod značkou Dacia. Velmi úsměvně vniká vůz Renault R5 a to tehdy, když při jedné z nehod, našel designér Renaultu Boué starší fotografii modelu R4. Začal si kreslit a najednou mu pod rukou vyrostlo zbrusu nové auto. Ukázal kresbu kolegům Georgesovi a Pros-Damovi a ti se hned pustili do další tvorby. Vznikl model R-5. Bouré se bohužel R-pětky nedožil. Před tím, než došlo k výrobě, zemřel na rakovinu.

Renault se specializuje na výrobu motorů

Následuje výroba prvního motoru V6 ve spolupráci s Volvem a Peugeotem, který měl jako první francouzský motor hliníkovou hlavu válců. Následoval motor PRV 2,6l, R30 s šestiválcovým motorem o objemu 2663 ccm s výkonem 131 koní nebo R 20, menší sourozenec R30.

V roce 1980 vznikl vůz Fuego, které se stalo nejprodávanějším kupé v Evropě. Následuje výroba R5 turba, který měl motor 1397 ccm montovaný uprostřed a pyšnil se 250 koňmi. S nástupem R11, postavené na podvozku R9 vzniklo téhož roku – 1983, něco neuvěřitelného. Tehdy objevily čtyři modely jedné automobilky na nejvyšších příčkách prodejního žebříčku ve Franci. Jednalo se o modely R5, R9, R11 a R18.

Následující rok se začal vyrábět model R25, nahrazující modely R20/30 a začal se vyrábět model Espace. Tento model byl prvním modelem ve třídě MPV a stal se měřítkem všech později vyráběných modelů v této kategorii. V roce 1991 se začalo vyrábět Clio. První model začal používat jméno, namísto čísel a stal se automobilem roku značky Renault. Následuje výroba modelů Safrane, Laguna a Mégane. Revoluční Scénic získává v roce 1997 titul automobil roku, který obdobně jako Espace položil základní platformu nové kategorii vozů MPV, Scénic vytvořil novou kategorii mini MPV.

Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?