Historie automobilky Daihatsu

Japonská automobilka Daihatsu má své kořeny zakotveny až do roku 1951, kdy vznikla jako společnost. Od té doby se specializuje na výrobu malých aut a off-roadů.

Společnost Daihatsu se založila roku 1951. Stala se přímým následovníkem společnosti Hatsudoki. Od šedesátých let ji známe i v Evropě. V roce 2013 však ohlásila odchod kvůli nevýhodným podmínkám vozů pro export. Daihatsu také ohlásila odchod z australského trhu a to už v roce 2006 nebo z Chile o rok dříve. Automobilka se v současnosti zaměřuje výhradně na asijský trh.

Nejznámější model Daihatsu je bezesporu super mini Charade, K-auta Mira, Move a Sirion/Boon. Mezi sportovně užitkové vozy můžeme řadit Rocky. Automobilka už v roce 1970 představila hybridní vůz a o tři roky později první elektrické kolo a prototyp evropského vozu.

Daihatsu Charade

První model Daihatsu Charade byl označován jako G10. Ze sériové výroby sjel první model už v roce 1983. K dispozici byl v karosářské verzi jako třídveřový i pětidvéřový hatchback. Síla motoru o výkonu 37 kW byla díky objemu 993 cm3.

Druhá generace Daihatsu Charade nesla označení G11. Model se vyráběl v letech 1983 až 1987, v roce 1985 prošel mezigenerační proměnou. Stále byl k dispozici jak třídveřový, tak pětidvéřový hatchback. Zákazník si mohl vybrat ze tříválcového motoru i dieselového a turbodieselového motoru. Sportovní verze Charade měla pod kapotou motor o výkonu 50 kW.

Třetí generace Charade měla označení G 100 a G102. Vyráběla se od roku 1987 do roku 1994. Zákazníci měli k dispozici více motorizací a vyráběl se i jako čtyřdveřový sedan. Sportovní verze byla označována GT. V roce 1991 prošel vůl omlazovací kúrou, která obohatila nabídku také o model s pohonem všech kol.

Čtvrtá generace byla pojmenována G200a G203, vyrábějící se do roku 2000, opět jako hatchback i jako sedan. Tento rok nahradil model vůz Sirion.

Daihatsu Rocky

První generace Daihatsu Rocky se prodávala se zážehovým motorem s objemu 2,0 litru. Příbuzným modelem mu byl Toyota Blizzard a od Toyoty později přibyly vznětové motory. Rocky disponoval připojitelným pohonem na všechna kola, redukční převodovku a karoserii posazenou na žebřinovém rámu.

V roce 1993 přišla na trh druhá generace. Modernizace přinesla úpravu podvozku, vůz tak dostal lepší jízdní vlastnosti na zpevněném terénu. Rocky II měl nezávisle zavěšená přední kola. Prodával se v karoserii dvoudveřového hardtopu, třídveřového kombi a dvoudveřového pick-upu. V roce 1996 přišel na trh Rocky Longbody s prodlouženým rozvorem.

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?