V dnešní době plné emisních i bezpečnostních předpisů je velmi těžké pořídit si auto, které bude sloužit opravdové zábavě. Jednou z mála možností je pořídit si Caterham 7.
Původ tohoto vozu sahá až do roku 1957, kdy začal Lotus Colina Chapmana s výrobou modelu 7. Výroba pokračovala až do roku 1972, kdy ji Lotus ukončil. Pro model to však konečná nebyla, naopak. Licenci na něj koupil Caterham a s mírnými úpravami jej vyrábí dodnes.
Základním mottem Colina Chapmana bylo: „Když přidáš výkon, zrychlíš na rovinkách. Když ubereš hmotnost, zrychlíš všude.“ Tomuto heslu je výroba Caterhamu věrná dodnes. Základním motorem je Suzuki o objemu pouhých 0,66 litru a výkonu 80 koní. Při této informaci by neznalý člověk jen ohrnul nos, vždyť vyšší výkon má kdejaká nákupní taška do města, tak jaká s tím může být zábava. Vše vysvětluje další údaj, hmotnost. Vůz váží jen 490kg, čili měrný výkon na tunu je přes 160 koní, coč je zhruba na úrovni například Focusu ST. A to je základní verze. Vrcholná 620R má motor o výkonu 310 koní a měrný výkon 568 koní na tunu, což je lepší hodnota, než má Bugatti Veyron!
Samozřejmě jízdní zážitek je naprosto odlišný. V rámci boje za snížení hmotnosti dostanete auto bez dveří, předního skla, rádia či dalších zbytných věcí. Vůz vlastně připomíná více přerostlou motokáru než klasické auto. Klasická koncepce pohonu s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou je ideální pro řidičský zážitek. A o tom tohle auto je. Nebude trhat rekordy na dálnicích ani s ním nebudete jezdit za každého počasí do práce. Ale když si budete chtít užít jízdu na nějaké klikaté silnici či okruhu, žádné jiné auto Vám neposlouží lépe.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz