Historie automobilky Auverland

Auverland

Francouzská automobilka Auverland převzala výrobu vozů Cournil, od firmy Simi. Stalo se tak v roce 1983. Jaké vozy pod taktovkou této automobilky vznikly?

Nezaměnitelné offroady

Automobilka má za sebou tak trochu jinou historii. Nevznikla jako samostatně vyvíjející se automobilka, jako tomu bývá zvykem. V roce 1983 totiž převzala společnost Autoland výrobu vozů Curnil od firmy Simi. Rok na to, v létě, firmu přejmenovali na známější název Auverland.

Malá francouzská automobilka Auverland se specializovala na výrobu terénních civilních i vojenských vozů. Pod kapotou většinou dřímaly motory od automobilky Peugeot. V roce 2001 opět došlo k přejmenování společnosti, tentokrát nesoucí název Société Nouvelle des Automobiles Auverland (SNAA).

V roce 2005 se spojila s divizí Panhard a od té doby je součástí automobilky PSA, vyrábějící obrněné a terénní vozy. Od roku 2012 se stala součástí koncernu Renault Trucks.

Auverland Auverland SC II.

Jako první model, vyráběný pod názvem Auverland, byl model Auverland SC II. Jednalo se o dvoumístný terénní vůz s motorem umístěným vepředu a s pohonem všech kol. Motor měl objem 3 595 ccm a byl to vznětový, kapalinou chlazený čtyřválec OHV s výkonem 63 kW a 85 koní při 3 200 otáčkách za minutu. S motorem komunikovala čtyřstupňová převodovka a maximálku automobilka udávala na 115 km/h. Vůz se vyráběl ze začátku pod společností Simi, jako Cournil II. Po odkoupení výroby vozů prošel automobil drobou vzhledovou úpravou a do modelu se začaly používat motory z Peugeotu, Savie a Renaultu.

Auverland A3

Další povedený model nesl označení Auverland A3. Terénní vůz ve verzi kombi měl prostor pro čtyři pasažéry a karoserie byla ve třídveřovém provedení. Auverland A3 měl motor vpředu. Vznětový, kapalinovou chlazený čtyřválec s objemem 1 905 ccm měl přímé vstřikování paliva do válců bez přeplňování. Celkový výkon udával 47 kW a 64 koní při 4 600 otáčkách za minutu s točivým momentem 115 N.m při 2 500 otáčkách za minutu.

S motorem komunikovala pětistupňová převodovka, která přenášela sílu na všechna čtyři kola. Převodovka měla navíc redukci. Maximální rychlost tento terénní vůz sliboval na 115 kilometrů za hodinu a zrychlení na jeden kilometr trvalo 42,6 sekund. Od roku 1988 se prodával model A3 s naftovým motorem Peugeot. Prodával se jako otevřený model, uzavřený terénní vůz nebo pick-up. V roce 1997 došlo k lepšímu naladění motoru, který měl vlastní turbodmychadlo a vyšší výkon.

Auverland A3 Pick-up

Třídveřový čtyřmístný pick-up měl opět motor umístěný vpředu a opět nabízel překvapivě dobré terénní vlastnosti díky pohonu všech kol a váhou 1 360 kilogramů. Vznětový motor s výkonem 68 kW a 92 koní při 4 000 otáčkách za minutu a točivým momentem 196 N.m při 2 250 otáčkách za minutu, měl přímé vstřikování paliva do válců a motor měl přeplňování turbodmychadlem. S motorem komunikovala pětistupňová převodovka opět s redukcí.

Auverland A3 STW

Kombi v provedení třídveřové verze měl vznětový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec s výkonem 68 kW a 92 koňmi pod kapotou a to při 4 000 otáčkách za minutu s točivým momentem 196 N.m při 2 250 otáčkách za minutu. Pohotovostní hmotnost činila 1 455 kilogramů. Zrychlení na 1 km se vůz vyšplhal za 39,2 sekundy a maximálka byla udávána na 140 km/h.

Model později nabízel rovněž pětidvéřovou karoserii s označením A3SL s rozvorem kol 3 000 milimetrů, hmotností 1 800 kg a maximálkou na 130 km/h. Vůz byl poháněný dieselovým agregátem od Peugeotu s pětistupňovou převodovkou s redukcí Auverland.

Auverland A4 AVL

Pancéřový terénní vůz pro francouzskou armádu, Auverland A4 AVL, byl také označován jako PVP (Petit Véhicule Protégé). Síla pancéřování byla 6 až 10 milimetrů. Vznětový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec s objemem 2 799 ccm o výkonu 118 kW a 160 koní při 3 600 otáčkách za minutu a točivým momentem 320 N.m při 1 500 otáčkách za minutu, byl poháněn čtyřstupňovou automatickou převodovkou, která poháněla všechna čtyři kola. Celková hmotnost pancéřovaného Auverlandu A4 AVL byla 4 390 kilogramů a maximální rychlost dosahovala hodnoty 120 km/h.

Auverland Sovamag TC10 DT 4×4

Terénní osmimístný terénní vůz Auverland Sovamag TC10 DT 4×4 měl pod kapotou kapalinou chlazený vznětový čtyřválec o výkonu 76 kW a 103 koňmi. Motor měl přímé vstřikování paliva do válců a přeplňování turbodmychadlem. Maximální rychlost byla 130 km/h. Model se vyráběl od roku 2005 a nabízel se v otevřeném i zavřeném provedení. Tento model byl určen spíše pro armádu a motor byl použit od značky Iveco.

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?