Audi

Německá automobilka soustředící se na výrobu luxusních automobilů. Velice známá svou technologií Quattro. Sídlí v Ingolstadtu a je součástí Volkswagen Group. Celým názvem Audi AG zahrnuje mimo značku Audi také italskou automobilku Lamborghini a italského výrobce motocyklů Ducati. Znak Audi představují 4 spojené kruhy. Ty symbolizují značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, jejichž spojením vzniklo Audi Union.

Historie plná inovací

První model sjel z výrobní linky v roce 1901. Disponoval dvouválcovým naležato uloženým motorem s výkonem 4-5 koní. O 3 roky později byla díky oblíbenosti odstartována sériová výroba. Později kvůli nastalé krizi prodal pan Horche firmu Skaftemu Rasmussenovi. To byl zakladatel DKW. V roce 1932 byl představen první závodní vůz s názvem Auto Union. V této době došlo ke spojení 4 firem. Tento vůz byl první i v něčem jiném. Byly na něm zahájeny crash testy. Ty měly, a stále mají, odhalit chování automobilu v případě havárie. Velká přestávka dlouhá 20 let byla zapříčiněna 2. světovou válkou. První poválečný vůz byl Audi 75.

Audi

Vlastní cestou

Audi je velice známé svým minimalistickým pojetím designu a zpracování automobilu. Důkladně jsou promyšleny veškeré designy a použity jsou výhradně nejkvalitnější materiály. Jedním z typických znaků vozů Audi je speciálně tvarovaná maska chladiče Singleframe. Je to označení pro kontinuální rámeček masky chladiče bez dělení nebo přerušování. Tento znak je zachován i do moderních automobilů.

Neporazitelná pevnost

Audi také patří k nejúspěšnějším značkám v motosportu. Je první značkou, která kdy úspěšně použila pohon všech kol. Jedná se o již zmíněné quattro. Další vymoženost, díky které Audi dominovala až do roku 1984 byl motor přeplňovaný turbodmychadlem. Roky 1982 a 1984 pro značku znamenaly vítězství mistrovství světa v rally v Group B. V letech 1985-7 vyhrály vozy Audi také legendární závod na Pikes Peak. Pohon čtyř kol se osvědčil také v závodech cestovních vozů. Od roku 2000 patří k předním značkám na poli 24 h Le Mans. Jako první dokázali vyhrát tento závod s dieselem (R10 TDI) a s hybridním pohonem, což dokázal vůz R18 e-tron quattro. O počet vítězství v tomto závodě vede největší boj s automobilkou Porsche.

Audi – R18 e-tron quattro